7 Warga Palestin, Termasuk Kanak-kanak Terbunuh, 24 Cedera


Jumaat, 16-03-2012 - Angkatan Tentera Pekerjaan Israel (IOF) telah meneruskan serangan ketenteraan ke atas Tebing Gaza yang telah bermula sejak 9 Mac 2012. Selain dari itu, dua orang warga Palestin termasuk kanak-kanak terbunuh dalam satu serangan udara Israel. Ini menjadikan bilangan warga Palestin yang terbunuh sejak awal serangan telah meningkat kepada 18 dan bilangan mangsa yang cedera meningkat kepada 53 orang.


Siasatan oleh Pusat Palestin untuk Hak Asasi Manusia (PCHR) ke atas jenayah yang dilakukan oleh Angkatan Tentera Pekerjaan Israel (IOF) dari 9 Mac 2012 hingga 10 Mac 2012 mendapati:

Kira-kira jam 12.45 pada 10 Mac 2012, kapal terbang perang Israel melepaskan dua peluru berpandu dan membedil sebuah motorsikal di atas jalan raya dekat ‘Perkampungan Abassan’, timur Khan Yunis. Dua aktivis Bridget Nasser Saladin, orang kanan bagi Jawatankuasa Penentang Popular yang menetap di perkampungan Bani Suhaila, di timur Khan Yunis, sedang dalam perjalanan menggunakan motorsikal. Peluru berpandu tersebut mengenai motorsikal dan membunuh dua akktivis yang dikenali sebagai Hussein Saleem Hassan Barham, 52 dan Mansour Kamal Abu Bussaira, 21 yang mati serta merta di hospital Eropah Gaza di Khan Yunis.



comment 0 comments:

Post a Comment

 
© Amal Peduli Palestin | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger